Rolig festlek!

juli 1, 2007 at 2:04 e m 9 kommentarer

Gårdagens 30-årsfest blev lyckad. Väninnan min ringde nyss och var jätteglad över att det hade varit så kul! Jag hade arrangerat en rolig sånglek som verkligen gick hem. Tänkte nu lägga ut den på bloggen så ni kan använda den. Ni som redan har kört denna sång; Visst är det ett skrattrikt minne för livet? 🙂 Jag vet inte vem upphovsmakaren är till leken, men tack ska du ha!

1. Införskaffa

– Pappersmuggar (eller skoskydd, hårnät, badmössor)

– Gummiband (om du anväder pappersmuggar)

– Sockerbitar (Ej snabbitsocker!!)

– Snapsglas i plast

– pappersassietter

– 25-litersplastpåsar

pyssel.jpg

2. Hattillverkning:

Gör hål i pappersmuggarna och trä i och knyt fast gummibanden. Jättesvårt. Det behövs en hatt per person.

3. Göra öron

Klipp ”halvmånformade” figurer mitt i varje pappersassiett. Testa så att du kan trä i örat i hålet. (gör det gärna större, alla har inte lika små öron som du…) Du behöver två öron till varje deltagare (Nähä?).

4. Skriv ut ”Instruktionerna” på papper.

5. Packa påsarna. Alla påsar ska innehålla; En mössa, två par öron, två par ögon och två par tänder. Dessutom ska det ligga ett papper med ”Instruktioner” i varje påse. (Det kan också vara trevligt att slänga med en Partypopper som slutkläm på leken).

Här nedan kommer själva Instruktionerna;

songlek.jpg

 För att ni inte på något sätt ska misslyckas med att Instruera i denna lek, tänker jag nedan visa hur utstyrseln ska sitta.

Fel:

fel.jpg

Fel:

lillen-i-hatt.jpg

Rätt:

ratt.jpg

 Bilderna är copyrightskyddade

Sådär, då har jag bloggat klart för en vecka framöver! *Pust* Hoppas ni får användning för leken! 🙂

Entry filed under: Familj, Humor.

Dags för fest igen! Lilleman har en ”flickvän”

9 kommentarer Add your own

  • 1. znogge  |  juli 2, 2007 kl. 8:32 f m

    Vilka bilder! Kan tänka mig att det blev en hel del skrattat!
    Ha en fin måndag nu!
    Kram

    Svara
  • 2. Miss Terious  |  juli 2, 2007 kl. 5:20 e m

    Fantastiskt, jag fick mig ett riktigt gott skratt! Det tackar jag för.
    Kram 🙂

    Svara
  • 3. curlingmormor  |  juli 3, 2007 kl. 10:19 e m

    Du är bara för härlig, kan riktigt höra skrattsalvorna. Kramizzzzz

    Svara
  • 4. Miss Terious  |  juli 4, 2007 kl. 9:20 f m

    Nu fick jag mig ett gott skratt igen. Synd att min dator inte tillåter kopiering (den är kaputt).
    Ha en skön onsdag.
    Kram 🙂

    Svara
  • 5. mille  |  juli 4, 2007 kl. 11:09 f m

    hahahahahahahahahahaha!!
    inte 17 behöver JAG klippa å klistra… räcker mä att ja lallar å tittar på dina FINA bilder!!
    men den på bäbben va underbar! de andra två…. va…. *harkel* jäääättesnygga dom mä….
    hahahahahahahahahahaha!!
    kramkram från mille mä lååååånga smilband

    Svara
  • 6. frida(linus)  |  juli 5, 2007 kl. 6:31 f m

    hej gumman. Jag har inget att göra på jobbet och jag kan lova att jag får mig ett gott skratt. Hörde att vi ska fira din karl på söndag men min klant till kille har ju ingen koll på nått. Vi ska ut till zacke och sannas land hela helgen och vi kommer hem söndag eftermiddag /kväll. Ja sa att han får rinag upp och säga det och det hoppas jag han gör. vi firar honom en annan dag;) Kanske våran mys kväll. Hälsa honom detta om min karl glömt bort världen(du vet hur han är) Kram på er. Hälsa alla ge Lillen ett skratt från mig;9

    Svara
  • 7. ordalaget  |  juli 5, 2007 kl. 6:58 f m

    Jag vet ..visst är den leken skitkul..vi körde den på en personalfest en gång..mycket lyckat!
    Fina bilder..ha ha…men den lille är då verkligen för rar! Kram på er!

    Svara
  • 8. Peter  |  januari 24, 2009 kl. 12:09 f m

    Hej!

    Intresserad av att dela med er av fler festlekar till denna sida. Festlekar?

    Ha det gott!

    /Peter

    Svara
  • 9. kalle  |  juli 29, 2011 kl. 10:14 e m

    Vilken kul festlek.
    underbara bilder ta hand om humorn!
    tack för en bra lek .
    Hälsn kalle

    Svara

Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 32 517 hits

Kategorier

juli 2007
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031