Archive for juli 13, 2007

Röjröjröj – på olika sätt!

Lilleman. Ack Lilleman. (Jag kan ju säga att många söker på artistnamnet Lilleman och kommer till min blogg *skratt!*)

Han kryper, klättrar, häver sig upp, sitter, står vingligt, hoppar, ålar sig och skrattar. Han älskar att röra sig. Helst jämt, hela tiden eller alltid! *skratt* Å stackars mamma försöker hänga med. Med en ond kropp, taskiga handleder och råvilja. Vi hjälps åt, Lilleman och jag. Jag sätter på blöja, han hjäper till att ta av den. Gärna preciiiis när jag satt på den *skratt!* Det är ju klippt omöjligt ibland!

Just nu röjer vi här. Det barnsäkras och möbleras om. Glasbordet i vardagsrummet byts ut mot ett träbord. Skönt det, jag slipper oroa mig för Lillemans huvud och glasskärvor, dessutom slipper jag putsa det där eländiga bordet jämt! Så nu slänger vi saker och tar in nytt. Vi packar om och gör i ordning. Skönt att kunna röja undan så mycket skit!

Dessutom spelas det Ms Röj på datorn på kvällarna. Malin och jag tävlar och Malin är väl lite småbra… eh… det står 6-4 i matcher, jag säger inte till vem. *haha* Det är iaf väldigt kul att sitta och spela online.

Har precis smält i mig en godispåse och mår inte så jättebra, smart man är. Jag drack också mjölk till – vilket jag finner passande till smågodis. Annars har dagen varit okej, kvällen bestod av grannträff med grill och lite öl. Jättemysigt och Lilleman stortrivs med sin ”flickvän” och alla andra barn som pratar, busar och klappar på honom.

Nuuuuu ska jag hänga tvätt. Usch!

juli 13, 2007 at 9:17 e m 2 kommentarer


Blog Stats

  • 32 552 hits

Kategorier

juli 2007
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031