Archive for juli 25, 2007

BH:n som visade allt!

Jo, jag lovade ju att berätta historien om bh:n. Jag kan ju börja med att säga att dåligt väder = shoppingväder. Eftersom vi inte kommit iväg på någon semester så har vi investerat pengarna i en rad kloka beslut. Dvs. en hallmöbel, ett vardagsrumsbord, kläder, 2 bh:ar och framför allt – mycket god mat! (Det sistnämda har väl gått på i runda slängar 7500 kr denna månad) *Asg*

JAG SKÄMTA! innocent0003.gif

Iaf så åkte vi ner till stan förra veckan och jag köpte mig två stycket push-up-bh:ar. De var av bra fabrikat och nedsatta till halva priset, så glad i hågen betalade jag och åkte hem. Äntligen tänkte jag att jag skulle slippa ha amnings-bh:arna på dagarna och kunde då sätta på mig något lite urringat för att behaga… eh… ja han som längtar att få mina bröst tillbaka *asg*!

Vi skulle så för några dagar sedan gå och handla mat (för ca. 7500 kr…) och jag satte på mig den ena bh:n och ett ganska vågat svart linne. (Idiotiskt). Väl i affären så sa det bara *spiiionggg* och ena bh:bandet gick av i spännet! Vad tror ni händer? Jo, hela ena bröstet börjar ju hänga en aning lägre än det andra *skratt* så jag fick gå och hålla i bandet vid axeln medan sambon letade personal inne i affären. Han fick således tag på brun, skitsnygg packtejp som vi lindade runt bh:bandet så att jag kunde fortsätta ha det. Alltså, folk tittade kan jag säga! *Garv!*

Nåja, det gick ju ändå ganska hyfsat. Vi tog oss hemåt och när vi var på väg nerför backen till vårat hus så möter vi ett par i våran ålder som är nyinflyttade. Vi har inte prata med dem, bara hälsat någon gång, men de har en dotter som är lika gammal som Lilleman. Precis när vi möts och jag ler stort och säger ”hej, heeej!” så går ANDRA bandet av!! Det hörs när spännet flyyyyger iväg och ännu ett bröst lägger sig på magen *asg* (åkej, lite överdrivet där…) Det nyinflyttade paret bara råglor och gå förbi, inte vetandes om de ska stanna och hjälpa till eller inte… *haha*. Jag tar tag i bh:bandet och springer upp i lägenheten och ringer affären där jag köpt bh:arna. Guuuuuuu så arger jag var! För det visade sig nämligen att de haft problem med knäppena på dessa bh:ar och deras sömmerska byter ut dem till metallspännen istället. Men ingen sa det till mig när jag köpte bh:arna… Så jag åkte ner till stan och lämnade in dem för ommetalisering (obs! nytt ord. red. anm). Nu ska jag hämta dem nästa onsdag. Ska bli spännande med nya spännen… *mmm dålig ordvits…* Jag är iaf glad att jag inte var på krogen när det hände! Fråga bartendern om han har nån tejp… jo, tjena… 🙂

Nä va jag tuggar på! Dags o vila fingrarna. character0036.gif

juli 25, 2007 at 1:18 e m 2 kommentarer


Blog Stats

  • 32 552 hits

Kategorier

juli 2007
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031